onsdag den 16. april 2014

Med børnene på stranden


Idag havde vi børnene med ned til stranden. Som i kan se på den ovenstående video. Det spændende er børnene ikke er så godt stillet hernede som børnene er i Danmark. Dette gør til tider min rolle som pædagog overflødig når det kommer til fritidsaktiviteter. Børnene er så kreative at selv sætter sig i gang, og har de ikke midlerne skaber de dem. F.eks. her fylder de en sæk med sand og bruger den til en del af leg, hvor de prøver at imponere hinanden om hvem der bedst er til at hoppe højst. Drengene er kommet i den alder, hvor alt er en af en konkurrence. Om det er fodbold, fangeleg, gemmeleg så handler det om hvem der er bedst, men så er det min rolle at forklare dem at ikke alt er en konkurrence, og det vigtigste er sammenhold og  at hygge sig, så der ikke skabes dårlige miner mellem børnene indbyrdes.
Børnene har vænnet sig til mig, og jeg er ikke længere den fremmede. I de kommende indlæg vil jeg fortælle mere om skolen. Jeg vil forklare om rutinerne og reglerne på institutionen samt hvilke opgaver jeg har. 


 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar